آخرین اخبار
کد مطلب: 80641
شناخت دقيق مسائل، از لوازم اصلي توسعه و پيشرفت يک جامعه است
تاریخ انتشار : 1393/06/19 21:32:18
نمایش : 2509
از آنجايي که حل هر مسأله و مشکلي نيازمند شناخت دقيق ابعاد مختلف آن مسأله به صورت علمي است، لذا در صورت ناشناخته ماندن ، آن مسأله به هيچ وجه قابل حل شدن نيست. اگر هم به صورت تصادفي حل شود، مطمئناً در درازمدت براي ما مشکل آفرين خواهد بود و چه بسا چرخه اي از مشکلات بوجود آورد که غير قابل حل باشند. ما از اين مشکلات عمده تحت عنوان بن بست هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي ياد مي کنيم.

به گزارش سلام لردگان،
مطلبي از يک دوست در وبلاگ روز نو :

در صورت مواجه شدن با چنين سيکل هاي باطلي، اولين گام برخورد علمي با آن و شناخت دقيق ابعاد مختلف آن است. به عبارت بهتر بايستي راه نفوذي در اين چرخه به عنوان سر نخ پيدا کرده و از همين طريق ناشناخته ها و ارتباط بين عناصر مختلف اين چرخه را شناخت. بدون شک فرآيند شناخت در قبل تحقيقات علمي و پژوهشي قابل انجام است.

به فراخور مشکلات هر منطقه اي مي بايست هم و غم دانشجويان و اساتيد و پژوهشگران آن ديار که دلسوزان واقعي آن منطقه هستند، شناسايي و اشکارسازي کنه آن قضايا و ابعاد مختلف مسائل باشد. تا مادامي که اين عمل آغاز نگردد، همچنان بخش هاي مختلف يک منطقه درگير بن بست هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي خواهد بود. هيچ سيستم مديريتي بدون اتکاء به نظرات کارشناسان علوم مختلف، قادر نيست براي يک منطقه برنامه ريزي مثمر ثمري ارئه نمايد.

استان چهارمحال و بختياري و خصوصاً شهرستان لردگان، همواره با يکسري چالش ها و بن بستي هاي حل نشده اي روبروست که تاکنون هيچ سيستم مديريتي نتوانسته اين معضلات را حل نمايد و براي آنها برنامه ريزي دقيق و حساب شده اي ارائه دهد. اگرچه اقدامات دست و پا شکسته و چه بسا دلسوزانه برخي از آنها در کوتاه مدت مشکل گشا بوده است، اما همچنان اصل اين بن بست ها پا برجا بوده و همچنان باعث زجر و مرارت مردم اين ديار بوده و هست.

اين رسالت بر عهده طبقه تحصيل کرده شهرستان لردگان است که در شناخت ابعاد مختلف مشکلات اين شهرستان بکوشند و مردم را در اين راه راهنمايي نموده و مسائل و مشکلات را برايشان روشنگري نمايند و اگر ما از زير بار چنين مسئوليتي شانه خالي نماييم، بدون شک ادامه اين فرآيندهاي بسته، گريبانگير نسل هاي آينده ما خواهد شد و آيندگان ما را لعنت خواهد کرد.

به همين منظور قصد بر اين است که از جايي شروع کنيم و براي رهايي خودمان از چنگال مصائب و مشکلاتي که گاهاً خودمان عامل آن هستيم، حرکتي را آغاز کنيم.

الحمدلله در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هم پتانسيل هاي لازم وجود دارد و هم عزم و اراده حکومت اسلامي براي رفع محروميت و محروميت زدايي از چهره مناطق مختلف کشور، راسخ و پابرجاست. با چنين موقعيتي، حيف است که سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي که مي تواند در اختيار شهرستانمان باشد، استفاده نکنيم.

همشهريان عزيز! آغازگر اين حرکت مي تواند بنده يا هر کسي ديگر باشد ولي براي تداوم نيازمند ياري و همکاري تک تک شما عزيزان هست.

اولين سرنخ را به کمک شما پيدا خواهيم کرد. بنده ليستي از تمامي دهستان ها، بخش ها، شهرها و روستاهاي شهرستان لردگان آماده کردم و در اين صفحه در اختيار شما قرار مي دهم. از شما خواهشمند است که در هر روستا، شهر و يا منطقه اي از شهرستان لردگان که زندگي مي کنيد و از نزديک با مشکلات آن آشنا هستيد، اين مشکلات را براي ما از طريق ايميل بنده و يا از طريق قسمت نظر سنجي در ذيل مطالب براي ما بفرستيد. هر نوع مشکلي که فکر مي کنيد مردم ديار شما از آن رنج مي برند اعم از اقتصادي و فرهنگي و سياسي و ... فرقي نمي کند، براي ما ارسال نماييد.

نام و نام خانوادگي و شغل و سطح تحصيلات و نام دقيق روستا يا شهر خود را فراموش نکنيد.

ان شالله با جمع آوري اين مشکلات و انعکاس آن به همکاران رشته هاي مختلف و معرفي آنها به عنوان تحقيقات دانشجويي در پژوهشي دانشجويان تحصيلات تکميلي، به ريشه يابي دقيق آنها خواهيم پرداخت. مطمئن باشيد وقتي يک مشکلي به صورت علمي مورد کنکاش و پژوهش قرار گيرد و در سطح جامعه علمي مطرح گردد، مديريت جامعه بهتر در حل آن مشکل جديت به خرج مي دهد و پيگير حل آن خواهد بود.

منتظر حضور و مشارکت شما عزيزان در اين برنامه هستيم.

آدرس ايميل "    salamlordegan91@gmail.com

                       ainali61@yahoo.com

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس